oklejanie witryn sklepowych
Witryna sklepowa
jest reprezentacyjnym miejscem i powinna być atrakcyjna wizualnie dla oka potencjalnego klienta.W zależności od potrzeb oklejenie witryny dokonuje się folią ciętą ploterem, kryjącą, transparentną (przepuszczającą światło) lub folią typu "one way vision" pokrytą drukiem cyfrowym.
Witryna
sklepowa jest bardzo dobrym nośnikiem informacji. Zastosowanie grafik może podnieść atrakcyjność sklepu czy restauracji i spełniać rolę dekoracyjną przyciągającą wzrok. Może spełniać także rolę maskującą, gdy nie chcemy eksponować tego co jest za szybą. Informacje, które są istotne dla potencjalnego klienta typu ceny usług, numeru telefonu, czy godzin otwarcia, mogą także zostać wyeksponowane na poziomie oczu i łatwo dostępne dla wzroku.Grafika
najczęściej wykonywana jest z folii kryjącej, gdy mamy do czynienia z tradycyjnym liternictwem. Folie transparentne mogą być użyte w ciekawszych projektach graficznych, także w celach maskujących. Jednakże do tego ostatniego najczęściej używana jest folia typu "mrożone szkło", która bardzo dobrze maskuje, nie zaciemniając wnętrza. Również ją można wykorzystać do tworzenia wzorów ozdobnych, identyfikacji firmowych czy też przedstawiania różnego rodzaju informacji.Do zaklejania szyb może posłużyć także folia typu "one way vision", charakteryzująca się perforowaną strukturą. Grafika na tego rodzaju folii nakładana jest przez druk cyfrowy i widoczna jest tylko z jednej strony. Z drugiej strony folia ma ciemny kolor. Różnica jasności światła pomiędzy dwiema stronami pozwala obserwować graficzną formę, gdy mamy jaśniej po stronie grafiki, oraz traktować jako folię transparentną, gdy jest ciemniej. Z drugiej (ciemnej) strony folia jest transparentna oczywiście tylko, gdy jest jasno po stronie grafiki. Z praktyki wynika, że spełnia się dobrze w roli maskującej w czasie dnia i traci te właściwości wieczorem, gdy zapalamy światło wewnątrz pomieszczenia.